GEREKÇESİ

Eğitim, "insanın doğasına saygı duyarak potansiyelini açığa çıkarma süreci" olarak tanımlanabilir.

Eğitim sistemimizin bugünkü genel durumu dikkate alındığında, bu amacı yeterince gerçekleştirdiği söylenemez. Özellikle ulusal sınavların baskısı altında kalan eğitim kurumları, "yetenek odaklı" bir anlayışla değil, "sınav odaklı" bir anlayışla hizmet üretmektedir.

İnsan beyniyle ilgili araştırma bulguları, hepimizin doğuştan belirli yetenek alanlarına yatkın olarak dünyaya geldiğimizi ve bu yetenek alanlarına uygun eğitim verildiğinde, hem akademik yönden hem de hayat başarısı yönünden en üst düzeyde performans sergilediğimizi ortaya koymaktadır. Ayrıca, çağdaş eğitim değerleri ve insan doğasına ilişkin bilimsel araştırmaların bulguları dikkate alındığında, erken yaşlardan itibaren yetenek odaklı eğitimin yapılmasını zorunlu kılmaktadır.

"VEGA Okulları Yetenek Akademisi" de, bu temel gerekçelere dayalı olarak geliştirilmiştir. Geleneksel eğitim anlayışı içinde ve okulların bugünkü uygulamaları kapsamında yapılamayan "yetenek eğitimi" çalışmaları, bu kapsamında yapılabilir olmakta ve her çocuk kendi yetenekleri doğrultusunda geleceğe hazırlanmaktadır.

AMACI

 • Öğrencilerin yetenek ve ilgi alanlarını tanıyarak gelişimini desteklemek,
 • Öğrencilerin, yetenek gelişimlerini destekleyerek akademik başarılarını arttırmak,
 • Öğrencilerin, yetenek gelişimlerini destekleyerek riskli davranışlarını azaltmak,
 • Okul bünyesinde yetenek geliştirme ve destekleme çalışmaları için bir uygulama modeli geliştirmek,
 • Yetenek geliştirme çalışmalarının yaygınlaşması amacıyla diğer okullar için bir örnek oluşturmak,
 • Yetenek eğitimi yoluyla, ülkede eğitim sisteminin daha da geliştirilmesine katkı sağlamak,
 • Çocukların yetenekleri doğrultusunda çalışmalarla, ülke kalkınmasına destek olmaktır.